Європейський досвід - у практиці приймально-діагностичного відділення КНП БМР «Бердянське територіальне медичне об’єднання»

Люди відвідують лікарню з різних приводів: профілактичний візит, консультація або ж гострі симптоми якогось захворювання. Проте всіх пацієнтів лікарі приймають в порядку живої черги. Інколи своєї черги люди можуть чекати протягом години, а то і довше. Та коли стан пацієнта важкий, то навіть згаяні 10-15 хвилин можуть вплинути на його самопочуття та значно погіршити перебіг захворювання.

Тож аби пацієнти, які приходять на прийом до лікаря у важкому стані, мали змогу швидше отримати медичну допомогу, комунальне некомерційне підприємство Бердянської міської ради «Бердянське територіальне медичне об’єднання» з жовтня 2021 року розпочинає впровадження інноваційного проєкта з покращення надання медичної допомоги пацієнтам у приймально-діагностичному відділенні.

Що ми плануємо зробити ще до кінця поточного року?

Наш медичний заклад отримає консультації від Європейського центру екстреної допомоги, з метою запровадити їх досвід і отримані рекомендації на практиці. Співробітники приймально-діагностичного відділення пройдуть навчальні курси щодо порядку дій з пацієнтами різної важкості до прийому у лікаря. Використовуючи європейський досвід, планується розробити та впровадити простий, наочний алгоритм оцінки важкості стану хворого із застосуванням колірного кодування стану пацієнта. Також працівники цього відділення опанують навички проведення серцево-легеневої реанімації. Це дозволить надавати першу невідкладну допомогу пацієнтам з надзвичайно важкими станами ще до їх переведення у профільне відділення лікарні.

В зоні очікування прийому буде постійно знаходитися медичний персонал першого контакту, який зустрічатиме нових пацієнтів та визначатиме попередню оцінку важкості їх стану за допомогою швидких діагностичних тестів. Медичні працівники оперативно вноситимуть отриману інформацію до бази первинної оцінки стану пацієнта з кольоровим маркуванням, а лікарі в першу чергу прийматимуть пацієнтів у більш важкому стані.

Такі застосунки сприятимуть своєчасному наданню медичної допомоги тим пацієнтам, чий стан здоров’я не дозволяє зволікань. Ми переконані, що це один з дієвих кроків до поліпшення якості і доступності медичних послуг.

Допомагають колективу БТМО у цьому фінансовою та консультаційною підтримкою Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ) GmbH та Бердянська міська рада.